Tarım Akademisi'nde 50 bin ata tohumu üretildi

Düzce Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Tarım Akademisi, 2026 yılının ilk yarısında yürüttüğü çalışmalar kapsamında 50 bin ata tohumu üretimi gerçekleştirirken, binlerce fideyi de vatandaşlara ücretsiz ulaştırdı.
Tarım Akademisi'nde 50 bin ata tohumu üretildi

Düzce Belediye Başkanı Faruk Özlü'nün öncülüğünde kurulan Tarım Akademisi, Mergiç Mahallesi'ndeki 121 dönümlük alanda eğitim, üretim ve uygulama faaliyetlerini sürdürüyor.

Akademi bünyesinde yılın ilk altı ayında 10 bin adet peyzaj bitkisinin çelikleme işlemi tamamlanırken, stajyer öğrencilere bitki üretimi, ata tohumu fide yetiştiriciliği, tohum üretimi, budama ve ilaçlama konularında teorik ve uygulamalı eğitimler verildi. Ayrıca topraksız tarım çilek yetiştiriciliği projesi kapsamında 570 çilek fidesi hazırlandı.

Tarım Akademisi'nin eğitim faaliyetleri kapsamında düzenlenen Arıcılık ve Mantar Yetiştiriciliği kurslarına katılan 77 kursiyere toplam 108 saat teorik ve pratik eğitim verildi. Eğitimlerin sonunda katılımcılara belgeleri teslim edildi.

Ata tohumu üretim çalışmalarına da devam eden akademi, 1 dönüm sera ve 5 dönüm arazide Koçaş Patlıcan, Topak Patlıcan, Kamber Biber, Sarayönü Kıl Biber, Çifteler Biber, Çanakkale Domates ve Ayşe Kadın Fasulye çeşitlerinde toplam 20 bin adet tohum yetiştirdi. Tohumların 15 bin adedi üretim amacıyla toprakla buluşturulurken, 5 bin adedi mahalle toplantılarında vatandaşlara ücretsiz dağıtıldı.

Tarım Akademisi ekipleri ayrıca kentte tarımsal üretimi artırmak amacıyla 20 dönümlük alanda silajlık mısır ekimini de tamamladı. Açıklamada, Düzce'de hiçbir tarım arazisinin atıl kalmaması hedefiyle çalışmaların sürdürüldüğü belirtildi.

Tarım Akademisi'nde 50 bin ata tohumu üretildi

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.